Finalisten van eerste straatvoetbaltoernooi voor meisjes in Ronse bekend

Ronse, 31 oktober 2021 – Vandaag werd op de Davinci Campus van Ronse de aftrap gegeven van de derde voorronde van de Soccer Sisters Cup, het allereerste straatvoetbaltoernooi in Vlaanderen waar enkel meisjes de panna’s scoren. Vier meisjes uit Ronse scoorden zichzelf naar de finale en zullen het op 6 november opnemen tegen de winnaressen van de voorrondes uit Antwerpen en  Vilvoorde. De nationale finale gaat door op 6 november in Park Spoor Noord, Antwerpen.

Trotse ‘Soccer Sisters’ uit Ronse

Binnen de categorie van de jongste speelsters de U15 zullen Cara Waelkens en Mathilde De Vriendt Ronse vertegenwoordigen in de finale. Binnen de categorie U19 veroverden het duo Rania Benahmed en Leïla Zahaf een plekje in de finale. Ze werden uitgeroepen als trotse ‘Soccer Sisters’ door MC Lightning Lieven.

De Soccer Sisters Cup vloeit voort uit de online fictiereeks PANNA (te zien op GoPlay.be) waarin vier meisjes hun plaats opeisen binnen de –voornamelijk door jongens gedomineerde– straatvoetbalscene. In de fictiereeks volgen we Afi, Tina, Mary en Zizou die samen trainen voor een straatvoetbaltoernooi. Met de Soccer Sisters Cup wil Telenet ook in het echte leven meisjes met een voorliefde voor (straat)voetbal aanmoedigen hun passie te volgen. De sportzender geeft vrouwelijk voetbaltalent de kans zich te laten zien.

De maatschappelijke kracht van straatvoetbal

Het toernooi werd vandaag symbolisch afgetrapt door Rkia Mazrouai, speelster bij de KAA Gent Ladies en lid van de Nationale voetbalploeg van Marokko. Straatvoetbal biedt kansen, dat weet Rkia als geen ander. Ook voor haar startte alles op de straatvoetbalpleintjes. Rkia legt uit waarom dit initiatief zo belangrijk is voor haar: “Voetbal is een fantastische sport. Het is een prachtig om te zien hoe de meisjes tijdens de Soccer Sisters Cup genieten en hoe sommigen ook echt openbloeien. Straatvoetbal biedt kansen. Ik hoop dat meisjes met een passie voor voetbal die kansen voluit grijpen en ervoor gaan! Play play play!”.

Panna Bootcamp: gratis voor meisjes tussen 12 en 19 jaar

Meisjes die niet konden deelnemen aan de voorrondes, maar toch nog willen kennismaken met Panna voetbal of simpelweg hun panna-skills willen bijschaven kunnen zich inschrijven voor de gratis Panna Bootcamp die doorgaat op 6 november in het Antwerpse Park Spoor Noord, parallel aan de finale van de Soccer Sisters Cup. Doorheen de dag worden meisjes begeleid door topcoaches en kunnen ze ook kennismaken met de actrices van de fictiereeks PANNA. De Panna Bootcamp is gratis na inschrijving via www.telenet.be/bootcamp

Overkoepelende visie “Change The Game”
De Soccer Sisters Cup kadert binnen de visie en overtuiging van moederbedrijf Telenet dat sport - en voetbal in het bijzonder - een belangrijke accelerator kan zijn om diversiteit, gelijke kansen & inclusie te bewerkstelligen. Het bedrijf wil zich de komende jaren via diverse initiatieven onder de koepel ‘Change The Game’ inzetten op de vier pijlers (1) inclusie via sport, (2) more girls in football, (3) professionele inclusie en (4) digitale inclusie.

CR Kalawenda Dos Santos Neto04630.ARW

CR Kalawenda Dos Santos Neto04953.ARW

CR Kalawenda Dos Santos Neto05207.ARW

CR Kalawenda Dos Santos Neto05287.ARW

Liesbeth Pyck

PR Manager, TBWA

Persberichten in je mailbox

Over Soccer Sisters Cup

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 58,28% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

telenet.be